fredag, september 08, 2006

Weekend

Først lige lidt om weekendens udfoldelser. Kristian og jeg meldte os i sidste uge ind i en af de lokale tennisklubber. Vi spillede for første gang i fredags og det var alle tiders. Det er godt nok mange år siden, jeg spillede tennis sidst (11 år har jeg sjusset mig frem til), så jeg er stadig lidt rusten. Men det vildeste var, at der var bolddreng! Han spænede rundt og samlede vores bolde op, det var ligesom at være på Roland Garros (vil jeg tro, venter stadig på mit wild card til French Open)! Man betaler drenge 5000 cedi pr. person, hvilket er 3 kr! Ogdet er faktisk en pæn timeløn...vi gav ham 20.000 fordi han havde været ude i krattet og hente en vildfaren bold :)

Fredag var der afskedsfest for to på Obruni House. De havde købt en ged og havde fået den slagtet og havde lavet kebabs...men de var seje og det tog 100 år før man fik fingre i en. Til gengæld var det hyggeilgt og de havde inviteret en masse. Vi havde inviteret de danske pædagoger, vi mødte i sidste uge og 3 af deres veninder, der også arbejder på børnehjemmet. Vi tog videre i byen som vi plejer og det var selvfølgelig spas. Tøserne betalte faktisk min indgang (selvfølgeilg mod min vilje ;) fordi vi havde talt om, hvor evigt uretfærdigt det var at kun drenge betalte indgang.

Lørdag tog Kristian og jeg ud på en lokal gadebar, hvor der normalt er 3-4 obrunier og 100 sorte, der (altså sidstnævnte gruppe) danser engageret til lokal musik og enkelte vestlige rytmer. Vi fik flere "venner", og nogle tilbød beskyttelse, andre prostituerede og marijuana. Vi sagde pænt nej tak til alle de fine tilbud :) Men det var hyggeligt og vi arbejdede videre på vores politologisk-sociologiske universal syntese. Den er vist lige ved at være der...