onsdag, september 13, 2006

Torsdag til onsdag

Ja, så er der gået en uges tid siden sidst jeg skrev her. I mellemtiden har det været torsdag, hvor vi var ude at spise med den danske pige, der (nu) er taget hjem. Efter middagen tog vi på en bar, der netop er åbnet efter sommerpause, der hedder Monsoon. De skulle også have en super lækker sushi-restaurant, men det har jeg - no surprise - ikke den store interesse i. Det blev lidt sent, men de havde også et sprutudvalg jeg endnu ikke har oplevet syd for Sahara: 8-10 forskellige slags vodka for et godt eksempel. Det er vist ikke sidste gang vi kommer der. Tilsyneladende er det også der jetsettet hænger ud, og dem vil vi jo gerne være en del af ;o)

Det blev også fredag, hvor Kristian og jeg tog på Accras bedste steak-restaurant, som tilfældigvis ligger lige om hjørnet. Der er også lidt dyrt, men til gengæld oplevde vi noget der er et særsyn på ghanesiske restauranter - opmærksommme tjenere, der er servicebeviste. Så selvom vi endte med at lægge omkring 140 kr, var det det værd. Derefter stod den på bar (Champs, vores - og alle andres - faste sted om fredagen) og diskotek (Tantra, også fast sted). Jeg havde mødte bestyreren dagen før på Monsoon og lovet jeg ville sige hej til hende, men det glemte jeg. Men det ville ellers være en god person at kende, når nu det koster 100.000 at komme ind (Cedis, that is :)

Lørdagen blev skudt lidt sent i gang, da vi havde lukket og slukket Tantra aftenen før. Men efterhånden kom vi op. Kristian og jeg tog ud og spise med pædagogerne og en ny dreng, der er hernede for at samle kvote 2 point. Vi fortsatte på stranden lidt uden for byen, hvor der er en stor bar ned til stranden. Det var rigtigt hyggeligt, men vores følge af danske piger tiltrak usandsynlig meget opmærksomhed fra lokale drenge, hvilket både var underholdende, men nogle gang lidt i overkanten. Danske drenge får ikke den slags opmærksomhed hernede! Vi havde dog mød et par af drengene før og de bød os også på noget af deres hjemmebryg, der smagte ganske forfærdeligt, men man jo som ægte viking måtte bide i sig. Nej, så hellere SKYY-vodka med frisk ananasjuice på Monsoon.

Søndag blev også lidt hård, men om aftenen fedtede vi os på Champs til filmaften, hvor vi så en herlig Jean-Claude Van Damme film - nå ja, et eller andet dumt skal man åbenbart spilde sin søndag på. Men maden var da god. Tue, den danske geografi-studerende kom også og så med så længe han kunne holde det ud. Han tager hjem i dag og derfor ville han ud og drikke en øl i går, tirsdag. Det blev dog først kl 22.30, så jeg var den eneste, der kunne lokkes (Kristian skulle afsted kl 5). det blev til endnu et besøg på Monsoon og det var super hyggeligt. Jetsettet kommer der åbenbart også tirsdage, så der var flere kendte ansigter iblandt. Lidt tør i halsen var jeg dog nok i morges. Tue kommer muligvis tilbage i november til en FN-konference jeg også skal med til, så det bliver alle tiders, hvis det lykkes.

I dag er det onsdag og der er ikke sket så meget. Det gjorde der heller ikke i mandags, men I må alle have en rigtig god weekend. Jeg tager nok ud af byen til Cape Coast i weekenden og ser på slavefort :) Jeg kan på falderebet lige nævne, at der er kommet nye billeder (igen) i galleriet.