tirsdag, oktober 31, 2006

Dodo & DAD i Ghana!

Torsdag for nu snart to uger siden ankom Tobias til Ghana og lidt forsinket fik jeg hentet ham i lufthavnen. Efter vi havde købt vores flybilletter til vores rundtur på et skummelt lille kontor et underligt sted i lufthavnen, hvor de ikke kunne kopiere vores studiekort, da deres kopimaskine var i stykker og bad os om at finde et sted at kopiere dem (Ghana!), tog vi ud at spise og så hjem og smide tingene. Naturligvis skulle vi lige ud og se lidt på byen om aftenen og som altid var det sjovt. Fik tilmed prøvet et par nye steder. Så fredag var lidt lang, men vi kom tidligt op og fik morgenmad på Frankies og så af sted mod den burkinske ambassade og søge visum. Vi blev dog nødt til lige at ligge et par timer da vi sent på eftermiddagen kom hjem til mit værelse, for om aftenen skulle vi til koncert og jeg havde foreslået tøserne at vi spiste sammen inden.

Nogle timer senere og tilpas forsinkede fik vi noget at spise og et par red bull og så af sted mod Alliance Francaise, hvor koncerten var flyttet til pga. power cut hvor koncerten oprindeligt skulle have været. Det var godt det samme, for der er enormt hyggeligt og et lille art amfiteater, der dannede en god ramme for en mildest talt intim koncert. Vi havde stillet os forrest i køen og især tøserne var i stødet. Efter en lang diskussion med en 14 årig lidt for smart datter af den danske arrangør, der tydeligvis ikke kunne håndtere ansvaret for ’døren’ ansvarligt, løb vi ind og fyldte hurtigt første parket – ca. to meter fra scenekanten. Lidt på samme måde som da hegnet blev væltet på Roskilde i år (og vi lå og sov). Snart var Dodo’s i gang og der gik heller ikke længe før tøserne dansede rundt foran snuden på Dodo og heller ikke længe før de fik lokket os med. Der var super god stemning og alle sang med. Vi skejede nok lidt ud sammenlignet med de fleste andre medlemmer af det danske community, men der var heldigvis også nogle tilrejsende MS’ere, der også dansede rundt. Dodo’s lod forklare, at hun satte pris på vores entusiasme.

Derefter var det tid til DAD og straks følte jeg mig mere hjemmevant. Op foran scenen og hoppe og denne gang var drengene, ja selv de lidt ældre drenge, i overtal. Helt oppe foran nogle centimeter foran bandet og skråle med…så bliver det vist ikke mere intimt. De spillede ligesom Dodo’s alle de store hits og de forstod at underholde os udlandsdanskere.


Efter en håndfuld ekstranumre sneg Diana og jeg os på en eller anden måde ind i backstage-området, hvor vi snakkede med Dodo og DAD. Dodo skrev sin autograf i min nakke, men da termometret vist over 30 grader var den hurtigt væk igen. DAD bad os tage dem med i byen, da jeg vist gav udtryk for at det var et af mine spidskompetencer. Vi aftalte at vi mødte dem på deres hotel efter de lige fik skiftet. Jeg gik dog lidt ned efter nogle hårde dage, så for mit vedkommende blev det lidt afdæmpet, men de andre fik vist dem rundt efter mine anvisninger og jeg kan forstå at de var yderst tilfredse med min service. Det er åbenbart kun rockstjerner, der kan tåle min dødsrute (ikke jyllandspost-journalister :) …